10 Cara CEPAT MENGECILKAN PERUT & PAHA!!

 

10 Cara CEPAT MENGECILKAN PERUT & PAHA!!

cara mengecilkan perut

1. Lakukan 30 minit senaman kardio



Senaman kardio menaikkan kadar jantung anda ke tahap yang maksimum memastikan kalori dan lemak didalam badan dibakar. Senaman seperti berjalan, berjoging, berbasikal, melompat tali dan kickboxing boleh membantu anda membakar mana-mana sahaja dari 500 kepada lebih daripada 1,000 kalori jika dilakukan dengan betul.

2. Lakukan sekurang-kurangnya lima set 20 kali senaman lunges


Senaman ini mengukuhkan kaki anda untuk membantu melakukan senaman kardio dengan lebih berkesan. Ini akan membantu proses pembakaran lemak diseluruh badan dan paha dengan berkesan.

3. Lakukan senaman bebanan selama 30 minit setiap hari


Selepas senaman kardio untuk membantu membina otot dan membakar lemak di seluruh badan dan paha.

4. Lakukan senaman ‘Jumping Squats’


cara mengecilkan paha

Ia akan membantu mengecilkan perut dan paha anda dengan cepat. Mulakan dengan berdiri tegak kemudian buka kaki sedikit sampai selebar pinggul, dan juga posisikan tangan anda pada pinggul. Selepas itu kencangkan otot perut anda terus ke arah dalam, selepas itu tekuk lutut sampai ke posisi paha sejajar permukaan lantai. Lompatlah dan mendarat dengan posisi yg sama. Lakukan di kawasan yang luas. Ulangi gerakan ini lebih kurang sebanyak 10 s/d 15 kali.

5. Kurangkan makan makanan berkalori tinggi dalam diet harian


Pilih makanan seperti biji-bijian. Makan banyak sayur-sayuran dan buah-buahan sebagai ganti makanan ringan. Pilih lemak tak tepu yang sihat dan bukannya lemak trans.

6. Lakukan senaman aerobik


kecilkan-perut

Senaman aerobik adalah baik untuk membakar kalori dan membantu anda mengurangkan berat badan yang akan mengecilkan perut dan paha anda dengan cepat.

7. Bersenam sekurang-kurangnya sepuluh minit berterusan


Kerana apa-apa yang kurang tidak akan benar-benar membantu anda membakar kalori terutama dikawasan perut dan paha anda. Anda juga akan mahu untuk melaksanakan sekurang-kurangnya 30 minit sehari.

8. Tegas dan tetapkan di dalam jadual harian anda untuk melakukan senaman dan menjaga makanan yang diambil


Tetapkan target harian dan mingguan anda.

9. Makan makanan ringan yang sihat


Makan satu makanan ringan di antara waktu makan. Ini akan membantu badan anda belajar untuk memproses semua makanan yang lebih baik.

10. Gunakan produk kesihatan


Seperti makanan tambahan yang akan dapat membantu dalam mempercepatan proses mengecilkan perut dan paha dengan cepat yang berada didalam pasaran. Yang penting hanya pastikan yang ia adalah mendapat kelulusan pihak yang bertanggungjawab.


da abis baca kan?? click sini !!

No comments:

Post a Comment

orang yang last comment kat blog nye,
orang tu yang paling cute <3